eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniekoszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;) › Re: koszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)
  • Data: 2012-04-12 10:15:58
    Temat: Re: koszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 09:11:59 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Tu juz taki optymista z tymi odliczeniami bym nie był. Komin i tak masz(wiem Twoja
    fanaberia), wiata pewnie tez sie kiedyś u Ciebie pojawi(drewno do kominka,

    Komin mam ale jeden, do kominka. Do kotlowni przewidziany byl drugi, ktorego nie
    zrobilem. Zrobilem tylko fundament, ktory zreszta zaczal przeszkadzac przy
    wyprowadzaniu pionu kanalizacyjnego i musialem go skuc :-)

    Raczej skrzyni na drewno nie przewiduje - taka ilosc drewna jaka zuzywam zima zmiesci
    mi sie ladnie pod zadaszeniem z tylu domu i wystarczy na pare lat do przodu. Zreszta
    to bylby "koszt kominka", a nie ogrzewania wiec tego nie mozna wliczac do kosztow
    obslugi CO+CWU :)

    > jakies inne graty), Skrzyni na wegiel nie masz ale ładnych parę stówek wydałeś
    > na czujniki, rejestratory itp do tej pompy(wiem to fanaberioa, ale taka sama
    > jak Roberta skrzynia);)

    Masz tendencje do zawyzania :-) Wydalem dokladnie 5 pln per czujnik (* 16 sztuk = 80
    pln) i 15 pln za rejestrator. Serwer ktory to obsluguje to mala platforma serwerowa
    ktorych lezy mi w firmie jeszcze ze 20, wiec w sumie wydalem na to cale 95 pln :D No
    jak doliczysz 10mb kabla 2 x 0,5 OMY to wyjdzie stowa :-)

    > Już kilka razy pisałem że przeciwnikiem PC nie jestem bo rozwazam jej montaz w
    > kolejnym domu. Zapewne i ceny PC spadną w najblizszym czasie bo to stosunkowo
    > mało skomplikowane ureządzenia i teraz zapewne płaci się sporo za marketing.

    Cena pompy na porzadnych komponentach to ok 6-8k pln netto. Placisz 12-13k pln netto,
    wiec niby jest z czego jeszcze zejsc ale nie sa to Twoje "dziesiatki tysiecy" ;)
    Nawet viesiek juz takich marz nie ma.
    pozdr.

    --
    Adam