  • Data: 2020-09-17 10:26:04
    Temat: Re: kryminał budowlany
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-09-17 o 01:11 -0700, budynPL napisał:
    > a wątek religijny tu po co?

    Religia jest i od zawsze była wrogiem ogólnodostępnej nauki, otwartości
    na nowe i zdrowego rozsądku - warto mieć to na uwadze, szczególnie
    rozmawiając z nawiedzeńcem.

    > wyobraź sobie sferę z gazu. Wewnątrz pustej sfery grawitacja sumuje
    > się do zera, tam panuje nieważkość

    To prawda wyłącznie w matematycznym centrum sfery, czyli w punkcie
    nieskończenie małym. Abstrahuję tu od mechanizmów o których nic nie
    wiem, ale które być może istnieją i być może też mogą mieć wpływ - jak
    grawitony, bozony i inne cuda.

    > Ale cząsteczki gazu mogą mieć statystycznie dowolny kierunek również
    > niektóre z nich mają kierunek do środka sfery i nie ma żadnej metody
    > by się tam nie skierowały.

    Do środka sfery (raczej) nie pójdą, z tego samego powodu dla którego
    nam nie zdarza się niechcący odfrunąć w kosmos. Bo grawitacja.

    > dopuszczalny jest jedyna stabilna sytuacja związana z prędkością
    > cząstek - coś jak pierscienie saturna. Nie da sie z tego zrobić sfery.

    Czyli temat już dawno ogarnąłeś na maturalnym zadaniu z matmy i wszystko
    wiesz co i jak w kosmicznej próżni piszczy. No to nie mam więcej pytań.

    Mateusz