  • Data: 2013-02-12 11:21:14
    Temat: Re: krzywa grzewcza - podłogówka Junkers
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:e1c607d3-ed26-440f-b5e8-5ace0f76e6c7@googlegrou
    ps.com...

    >Maniek, nie mam kominka, wiec nie mam problemu - tymniemniej sterownik
    >pogodowy jaki ma quent też zgłupieje, pewnie jeszcze >gorzej. No bo
    >przecież on zadnego czujnika na kominku nie ma, a sygnał ze kominek
    >włączony dostanie po długim czasie jak zacznie >wracac gorąca woda z
    >podłogi. Czyli za późno. Jak jest u ciebie?

    Wiec tak.
    Pierwszej zimy grzalem z wplywem temp. wewnetrznej. Rano wstawalem, no moze
    nie tak rano w niedziele, na zewnatrz slonce. Temp. wewnatrz po nocy 24C. W
    nocy byl duzy mroz. Kilka takich strzalow i wyp.. ten wplyw. Druga zime
    grzeje wylacznie w oparciu o temp. zewnetrzna i nie dotykam sie do tego.
    "Przegrzane" pomieszczenia w sloneczny dzien po mroznej nocy to jeden z
    powodow. Drugi to taki, ze u mnie akurat trudno o pomieszczenie
    referencyjne. Trzeci, ze aby zobaczyc jaka temp. jest na zewnatrz nie musze
    latac gdzies tam do sterownika, tylko sterownik mam tam gdzie chce. Czwarty
    to oczywiscie kominek. I z kominkiem dziala to bardzo dobrze. Temp.
    zasilania podlogi jest wzglednie niska i w pomieszczeniu z kominkiem po
    prostu wymiana energii nie nastepuje, lub nastepuje znacznie mniej. Jednak
    pozostale pomieszczenia nie wyziebiaja sie na skutek zadzialania termostatu
    temp. wewnetrznej. Moj sasiad na te okolicznosc jak chce zeby kociol sie
    zalaczyl, bo na gorze zimno psika zamrazaczem w okolicy czujnika w holu na
    dole. U mnie idea jest taka, ze ogrzewanie sobie chodzi normalnie caly czas.
    Kociol nie wie czy pali sie w kominku czy nie, bo nie musi. Pracuje
    normalnie nie oddajac temp. do pomieszczen bardziej nagrzanych kominkiem,
    czy tez sloncem. Moim zdaniem takie podejscie ma tylko jedna wade, ktora
    jest praca pomp non stop. Poza nia to same zalety po dokladnym dobraniu
    parametrow.

    Pozdro.. TK