  • Data: 2013-02-12 12:49:20
    Temat: Re: krzywa grzewcza - podłogówka Junkers
    Od: "t-1" <t...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kfd7sm$u1f$1@usenet.news.interia.pl...

    > Użytkownik "t-1" <t...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko, ze dom to kilka samochodow o roznych parametrach jadacych ta sama
    > droga. Gdyby bylo inaczej to nikt nie montowal by termostatow na
    > grzejnikach. Wiec w jaki sposob chcesz miec stala temp. we wszystkich
    > pomieszczeniach na podstawie jednego termostatu?
    >
    > Pozdro.. TK

    Zwróć uwagę, że mówimy o akumulacyjnym ogrzewaniu podłogowym gdzie stałe
    czasu liczy się w godzinach.
    Oczywiście wspólny termostat dla całego domu będzie regulował temperaturę
    powietrza najdokładniej dla pomieszczenia gdzie się znajduje.
    Pozostałe pomieszczenia można wyregulować przez odpowiednie przepływy wody w
    segmentach podłogówki.
    Przy mniej więcej proporcjonalnych stratach dla różnych pomieszczeń
    temperatura w nich będzie po dobraniu proporcji przepływów z grubsza (myślę
    w granicach 1 stopnia) zgodna z oczekiwaniami w całym zakresie temperatur
    zewnętrznych.
    Oczywiście można sobie wyobrazić zawory na rozdzielaczu podłogowym sterowane
    przez lokalne regulatory temperatury.

    Podsumowując temat, nie znam regulatora FW100.
    Ale myślę, że jest to dosyć złożony regulator PID (proporcjonalno
    różniczkująco całkujący)
    Taki regulator przewiduje ewentualne przekroczenie temperatury i odpowiednio
    wcześniej oraz delikatniej reaguje w stosunku do bistabilnego termostatu.
    Tylko trzeba mu dać szansę odpowiednimi nastawami a przede wszystkim
    właściwym sygnałem wejściowym.