  • Data: 2009-01-17 00:12:41
    Temat: Re: krzywe grzania w sterowniku pogodowym
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 <t...@p...fm> napisał(a):

    > Użytkownik "Marek Szewczyk" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:gkr43q$ap6$1@inews.gazeta.pl...

    > Widzisz, pompa wlacza sie przy +2, a wylacza przy co najmniej +6, a
    > niektorzy pisali ze i wyzej. Histereza jest zbyt duza, pytanie po co?? Nie
    > gadamy tu przeciez po to zeby gadac, ale jak narazie nikt przekonujacych
    > argumentow nie podal, poza pewna rozbieznoscia o ktorej wspomnial Ygreko i
    > ogolnymi argumentami, ze tak ma byc. Poza tym nawet jezeli temp. na
    zewnatrz
    > spadnie do 0 C to nie oznacza przeciez zamarzania instalacji w domu w tym
> [...]

    Zgadzam sie z tym co piszesz powyzej, przy czym mala uwaga: Odnosimy
    sie tutaj w dyskusji do nierzadko innych warunków rozprowadzenia ciepla w
    domach. Na
    ogół wszyscy mówimy o sterowaniu pogodowym (tu panuje jakby jedno), ale juz
    w we wnetrzach jedni maja ogrzewanie grzejnikowe(do nich należę),
    ewentualnie z dodatkami(kominek- dogrzewam,bo taniej i nie tylko), ale i są
    ci z podlogówką. Dogrzewanie
    innym medium wnetrza (np.kominkiem) rodzi (pisałem o tym!) problemy z
    zestrojeniem np.pogodówki ze zmieniającą się od dogrzewania temp.
    wnętrz.Dlatego też zrezygnowałem onegdaj z kolejnego czujnika w mieszkaniu,
    bo robił zamieszanie i niełatwo mozna to było pogodzic z "Pogodówką".
    Przy ogrzewaniu podłogowym zasadnym rozwiązaniem byłoby (pewno- ale nie
    napewno!)stosowanie czujnika wewnętrznego temperatury.Tutaj inna jest zmiana
    (czas reakcji)podłogi na skoki temperatury.Pogodowe sterowanie daje
    priorytet sterowania(pamietam jak trudno było to zmienić/pogodzic z sondą
    wewnetrzną.To m.in. z kolei może powodować, że reakcje pomp są mało
    elastyczne.
    Zaiste dyskurs wkręca się jak korkociąg(dla mnie nadal jako żródło
    uczenia się) i aby juz nie irytować zmęczonych - pozdrawiam Dobranockowo - m