eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniekupuje dom - jak dobrze policzyć żeby się nie przeliczyć › Re: kupuje dom - jak dobrze policzyć żeby się nie przeliczyć
    From: Marcin Kloc <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kupuje dom - jak dobrze policzyć żeby się nie przeliczyć
    Date: Thu, 23 Jun 2011 13:28:19 +0200

    On 23.06.2011 11:15, janusz_kk1 wrote:

    > Po 1 co to masz za drogę? czy nie będzie przeszkadzała w mieszkaniu tam
    > po 2 czy dom nie za blisko drogi.

    droga gminna dojazdowa do posesji. Nie ma dużego ruchu. Wszystkie
    pozwolenia na budowę są, miał to być budynek komercyjny (jakieś biura,
    parkingi) ale ostatecznie został przekształcony na mieszkalny.

    > Jakie media i gdzie, bo często podają w ogłoszeniach że np w granicy
    > działki
    > a w rzeczywistości okazuje się że trzeba ileś metrów ciągnąć.

    Gaz w domu, prąd w domu, kanalizacja nie zrobiona (w projekcie własny
    zbiornik na ścieki). Łazienka z wejściem z salonu (co imo nie jest
    dobrym pomysłem) więc trzeba będzie przesuwać. Woda na działce, w
    projekcie jest to wszystko wyrysowane.

    > (nie wiem czy coś już jest
    >
    > Pytanie po ile chodzą działki w okolicy, bo wg mnie za SSO 250tys do dużo
    > poza tym 20ar to dużo, kupa roboty później z koszeniem tego.

    działki w tej okolicy, tej wielkości to cena od 100-150tys. Chciałem
    dużą działkę - nie przeraża mnie perspektywa biegania z kosiarką.:)

    > Nawet jakbyś miał 150tys to ciężko będzie, instalacje, tynki, wylewki
    > kosztują.
    > Nie mówiąc już o meblach bo na czymś trzeba jeść, spać.

    no no ... jedni mówią tak inni inaczej, część robót wykonam sam, dwie
    ręce mam, ma mi kto doradzać, wiem jedno - będę musiał ostro zaciskać pasa

    > Niech ci pokaże doprowadzone instalacjie i wszystkie uzgodnienia,
    > jak będziesz kupował to od razu w umowie niech będzie cesja wszystkich praw
    > do budowy i projektu.

    Widziałem projekt, wszystkie pozwolenia. Nie wiem czy można to przepisać
    na nowego inwestora czy trzeba załatwiać od początku.

    Dzięki za wszystkie rady i sorry za zdjęcia. Chciałem wcześniej kupić
    stary, drewniany dom w cenie ok 150tys ale podejrzewam że na jedno
    wychodzi z remontem z tym, że tam jeszcze jest niepewność jak to
    wszystko się trzyma. Tutaj raczej wszystko widać no i wszystko jest na
    papierze - jakos pewniej się czuje.

    Dzięki jeszcze raz,
    Marcin