    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: lavender
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ka6sh2$n9b$1@news.vectranet.pl>
    Date: 11 Dec 2012 09:33:20 GMT

    Pan Dirko napisał:

    > ocieplić - ocieplać
    > 1. <zabezpieczyć coś przed utratą ciepła poprzez dodanie warstwy ochronnej>
    > grzać
    > 1. <podwyższać temperaturę czegoś>
    >
    > Hejka. Chyba warto zajrzeć do słownika, żeby całkiem nie ocipieć
    > pot. <stracić równowagę psychiczną>

    A nie napisali tam nic o "ocieplaniu stosunków" (międzynarodowych albo
    międzyludzkich)? Czasem zamiast tego można powiedzieć, że obniżyła się
    temperatura tych stosunków. Cóż, żaden słownik nie jest na tyle dokładny,
    by opisać całość znaczeń. Ale nie ma co się gorączkowac -- nam chodzi
    teraz tylko o ocieplanie ogrodnicze, czyli to opisane w pierwszym punkcie.

    > Pozdrawiam ogrzewniczo Ja...cki

    Dla równowagi dodam, że problematyka ogrzewania zajmuje się ciepłownictwo.
    Oczywiście też pozdrawiam. Tak po porostu, ciepło.

    Jarek

    --
    Ja rozumiem, że wam jest zimno, ale jak jest zima to musi być zimno.
    Takie jest odwieczne prawo natury.