    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: lekki beton
    Date: Mon, 21 Jun 2010 21:47:26 +0200

    Użytkownik "kristov" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hvnh47$d5l$1@mx1.internetia.pl...

    > Cała podłoga dosyć mocno się rusza, a chciałbym tam położyć płytki.
    > Pomyślałem żeby wywalić te deski wraz z belkami i zrobić posadzkę
    > betonową, żeby zbytnio nie obciążać stropu myślałem o lekkim betonie
    > keramzytowym. Jak prawidłowo wykonać taki beton? A może jakieś inne
    > pomysły.

    Do ściany kleisz taśmę akustyczną. Na deski sypiesz drobny granulat
    keramzytowy (taki do fi 2 cm) celem wypoziomowania niecek. Na to płytę OSB
    (wersja wypas) lub płytę wiórową. Kręcisz ją spaxami dł np 7 cm do desek
    podłogowych. Spaxy dajesz w odstępnie co 15 cm co zapewnia dobre ściśnięcie
    keramzytu i bardzo dobre usztywnienie podłogi. Uzyskujesz strop lekki,
    prosty i gotowy na przyjęcie płytek. Na to możesz już kleić płytki.
    Najlepiej klejem do "trudnych powierzchni" takim jak atlas plus lub inne
    tego typu.
    Jeżeli masz jakieś obawy co do sztywności, możesz dać płyty w dwóch
    warstwach ale to już znacząco podnosi koszty.
    Jest to modyfikacja metody "suchego jastrychu" w której "normalnie" zamiast
    płyt OSB lub wiórowych stosuje się podłogowe płyty gipsowe, ale te płyty po
    pierwsze kosztują majątek nieadekwatny do swej wartości a po drugie nie są
    wszędzie dostępne.
    --
    Jackare