  • Data: 2015-10-11 19:33:19
    Temat: Re: mała działka i parterówka
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 11 Oct 2015 18:05:16 +0200, uciu napisał(a):

    > Ma być wersja projektu w standardzie NF40, czyli wg nich:
    > "NF40 oznacza, że zapotrzebowanie danego budynku na energię użytkową
    > nie przekracza poziomu 40 kWh/m2 rok. ..."

    To jest ciekawe, bo nie podają wartości Eu, tylko Ep i Ek. Przynajmniej ja
    nigdzie nie widzę tego na stronie z opisem.

    > Jeśli oczywiście ten projekt się pojawi jaki rodzaj grzania rozważyć, jeśli
    > według Ciebie PC nie ma uzasadnienia?

    Zrób OZC jak już ustalisz wszystkie parametry i wtedy się okaże co warto, a
    czego nie. Może się okazać, że sensowne będzie grzanie samym prądem jak Ci
    już tu proponowano. Niektórzy robią tak, że koszt PC ładują w dodatkowe
    ocieplenie.

    > Inne pytanie, zakładając ze standardowy dom wybuduje za 200kzł ile będzie
    > droższe postawienie tego samego budynku by spełniał te NF40?

    Chcesz się bawić w dotację NFOŚiGW? Powodzenia ;)

    Na początek sprawdź, czy z projektem budowlanym dostaniesz pełny projekt
    konstrukcyjny, bo to jest jeden z wymogów. A zrobienie tego osobno to ok.
    połowy realnej kwoty dofinansowania.

    > Tu są na przykład takie same projekty ale brak jakichkolwiek wyliczeń w
    > tym"ekonomiczniejszym", brakuje też rysunków technicznych po porównać
    > ocieplenia itp

    Ocieplenie, okna, drzwi, itp. to Twój wybór. Na projekcie będzie jakiś
    wariant domyślny, który możesz modyfikować i policzyć, czy opłaca się wziąć
    coś lepszego. O szczegóły pewnie musisz pytać twórców, mogą nie chcieć
    wszystkiego udostępniać publicznie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl