  • Data: 2014-06-05 09:46:58
    Temat: Re: mały agregat prądotwórczy - jaki?
    Od: "Netopeerek" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:538f9293$0$2153$65785112@news.neostrada.pl...
    >Aluminium się grzeje? Jak dać grubsze to się nie grzeje. Korozja?
    >Przekładki kupalowe po coś wymyślono.

    Panei Darku. Owszem, wszystko się da, ale który chinczyk stosuje kupalowe
    przekładki w spawarce, agregacie czy gdzie tam jeszcze. Ja owszem sam takie
    stosuję np. w swoich antenach gdy muszę podłączyć pod profil aluminiowy
    anteny przewód miedziany albo jakieś kabel-oczko czy coś innego
    niealuminiowego przykręcić.
    A co do zwiększonej grubości, to też nie dobre do końca rozwiązanie, gdyż
    zwiększa niepotrzebnie znacząco gabaryty urządzenia.
    W latach 80' dużo grzebałem w szafach sterowniczych wszelkiej maści, Od
    maszyn wielkości małego biurka, poprzez tokarki, po takie jak szafy
    sterownicze rozruchu silników kompresorów o mocy 400kW. Zawsze najwięcej
    problemów sprawiały te wyposażone w instalacje aluminiowe. Były na dodatek
    duże i toporne. Miedziane były niemal bezawaryjne, a jak jeszcze zamiast
    drutu była linka Cu to już był pełny wypas.