    From: "Netopeerek" <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <f...@g...com>
    <538c3acd$0$2228$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <538c5b65$0$2236$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <538c7b07$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>
    <538c88ab$0$2155$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <538d6aaa$0$2371$6...@n...neostrada.p l>
    <538d70dd$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
    <538f9293$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: mały agregat prądotwórczy - jaki?
    Date: Thu, 5 Jun 2014 09:46:58 +0200

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:538f9293$0$2153$65785112@news.neostrada.pl...
    >Aluminium się grzeje? Jak dać grubsze to się nie grzeje. Korozja?
    >Przekładki kupalowe po coś wymyślono.

    Panei Darku. Owszem, wszystko się da, ale który chinczyk stosuje kupalowe
    przekładki w spawarce, agregacie czy gdzie tam jeszcze. Ja owszem sam takie
    stosuję np. w swoich antenach gdy muszę podłączyć pod profil aluminiowy
    anteny przewód miedziany albo jakieś kabel-oczko czy coś innego
    niealuminiowego przykręcić.
    A co do zwiększonej grubości, to też nie dobre do końca rozwiązanie, gdyż
    zwiększa niepotrzebnie znacząco gabaryty urządzenia.
    W latach 80' dużo grzebałem w szafach sterowniczych wszelkiej maści, Od
    maszyn wielkości małego biurka, poprzez tokarki, po takie jak szafy
    sterownicze rozruchu silników kompresorów o mocy 400kW. Zawsze najwięcej
    problemów sprawiały te wyposażone w instalacje aluminiowe. Były na dodatek
    duże i toporne. Miedziane były niemal bezawaryjne, a jak jeszcze zamiast
    drutu była linka Cu to już był pełny wypas.