    From: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: materiał na kolektor
    Date: Tue, 14 Jun 2011 00:45:56 +0000 (UTC)

    Albercik <n...@g...pl> napisał(a):

    > .
    > >

    > Proponuje rozwiązanie podobne do zaprezentowanego przez Budinia:
    >
    > Dach z blachy falistej, im mniejsze te fale tym lepiej. Kolor oczywiście
    > najlepiej czarny mat.
    > Na górze dachu, rura rozprowadzająca wodę do korytek blachy falistej.
    > Na dole rynienka zbierająca wodę.
    >
    > Tak wykonany dach przykryć przeźroczystym materiałem, może to być
    > przytoczony wyżej poliwęglan komorowy, jak najtańszy, bo nie będzie on
    > przenosił obciążeń, on sobie będzie leżał na górkach fali.
    > U góry dachu należy to pokrycie uszczelnić, aby żadne syfy nie wpadały
> [...]
    To ja też się dopiszę do listy plac. Dwa dachy. Jeden z czarnej blachy
    falistej a drugi dachówka z poliwęglanu. Zamiast blachy lepsze będzie jakieś
    tworzywo bo nie rdzewieje. Popatrzcie jak łatwo uruchomić wyobraźnie i
    wymyślać rozwiązania alternatywne. Nie trzeba kupować drogich fabrycznych
    solarów. Bo co jest do kupienia. Kilka metrów kwadratowych. I co z tego że
    będą o połowę sprawniejsze. Nigdy nie da się z nich osiągnąć takich efektów
    jak ze stu metrowego dachu który się już ma.