    From: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mit odzysku ciepła z wentylacji
    Date: Fri, 28 Jan 2011 17:40:23 +0100

    W dniu 2011-01-28 15:12, Papso Smurfo pisze:

    > założenia:
    > normalne zużycie powietsza pszez człowieka - 1.2m^3/h

    To są założenia dobre może dla okrętu podwodnego albo statku
    kosmicznego, ale nie dla normalnego mieszkania/domu, gdzie ludzie
    gotują (często na otwartym ogniu), piorą i suszą ubrania, kąpią
    się i załatwiają potrzeby fizjologiczne. Dla samej kuchni
    z kuchenką elektryczną norma przewiduje minimalny strumień
    powietrza wentylacyjnego 50 m3/h, dla całego domu to będzie
    kilkaset m3/h.

    > wymiana powietrza wentylacyjnego - 5*normalne zużycie = 6m^3/h

    Twoje założenia są zaniżone przynajmniej 20 razy i tyle razy szybciej
    zwróci się rekuperator (przy założeniu, że reszta została policzona
    poprawnie, nie chciało mi się sprawdzać).

    T.