  • Data: 2011-01-30 20:54:26
    Temat: Re: mit odzysku ciepła z wentylacji
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej S. <m...@c...pl> napisał(a):

    > Fystarczy że skączyłem medycyne, a potem specjalizacjem z chorub
    > wewnentrznych.
    >

    > bo dla roślin i pewnych
    >
    > Oczywiście, tak jak niektóre związku np. Arsenu który jest w większych
    > stężeniach jest trucizną, dla człowieka pewna ilość CO2 też jest niezbędna
    > do żyvia - jako stymulator ośrodka oddechowego.
    > Przykładów gdzie związek toksyczny jest w małym stężeniu
    > kofaktorem/katalizatorem jest mnóstwo.

    > W wyniku zatrzymania pracy środka oddechowego, w przebiegu hiperwentylacji i
    > zasadowicy oddechowej.
> [...]
    Nie znam się na tym. Ale wydaje mi się. Wydaje mi się. Że zasadowica będzie
    występowała jak steżenie CO2 w powietrzu będzie za male. Szybciej będzie
    wydalany CO2 z organizmu bo zmienią się ciśnienia osmotyczne w komórkach i na
    zawnątrz. Szybciej wydalany CO2 spowoduje przesunięce pH komórki w strone
    zasadowego. Nie wiem jak jest z hiperwentylacją. Ale na oko to ona występuje w
    przypadku niedoboru tlenu. Taki mechanizm malo tlenu częściej się oddycha. I
    też powinno prowadzić do kwasicy. Bo niby jak z tlenu mają się zrobić zasady.
    Tlen jest nazywany rodnikiem kwasowym. Bez niego nie ma większości kwasów. Są
    oczywiście beztlenowe. Ale chlorowodór to rekiny w żolądkach robią a nie
    ludzie w plucach. Niewątpliwie wzrost stężenia CO2 w powietrzu jest szkodliwy
    i w skrajnych przypadkach może doprowadzić do śmierci. I to w sytuacji kiedy
    jest jeszcze dostateczna ilość tlenu. Tylko że wedlug mnie mechanizm nie
    bęzdie polegal na zatruciu, bo zatrucie bardziej kojarzy się z cyjankiem
    potasu. A ze zwyczajnym uduszeniem. Doprowadzenie w obiekcie typu dom do
    sytuacji kiedy stężenie CO2 wzrośnie do wartości niebezpiecznych jest wedlug
    mnie malo prawdopodobne. Dom to nie okręt podwodny. A jak dom jest tynkowany
    tynkami wapiennymi to praktycznie niemożliwe.