  • Data: 2011-01-31 11:04:27
    Temat: Re: mit odzysku ciepła z wentylacji
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości
    news:ihv1ss$ip3$1@news.dialog.net.pl...

    > Nic nie przyjąłem, to były założenia twórcy tego wątku, ja tylko
    > urealniłem ilość zużywanego powietrza na osobę. Wygląda na to,
    > że on poprawnie wykonał mnożenie, tylko nie napisał, że w tym domu
    > bez rekuperatora i bez wentylacji wszyscy muszą siedzieć
    > w maskach tlenowych. :-)

    Przyjął poprawne założenia jeśli chodzi o tlen.

    Człowiek zużywa spoczynkowo 1 litr tlenu lub 20 litrów powietrza na minutę.
    W wydychanym powietrzu jest 16% tlenu. Daje to 1,2m3/h.
    Podczas treningu zużycie jest 3-5 razy większe. W nocy o połowę mniejsze.
    Zatem rodzina 5 osobowa potrzebuje średnio 144 m3 powietrza na dobę.

    Wilgotność to inna sprawa.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/