  • Data: 2012-11-13 15:05:14
    Temat: Re: moc kotła gazowego
    Od: Marek <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > P.S.
    > Właśnie zamontowałem u syna nowy piec.
    > Junkers Excellent MKS 24 kW z otwartą komorą (kupiłem 1.5 roku temu za 40%
    > ceny katalogowej tj. 1900 zł, dystrybutor chciał sie pozbyć po sezonie)
    > Wyszukany sterownik pogodowy FW200 (600zł)
    > 12 grzejników dwupłytowych o mocy ca. 2 kW. (razem ok.3000zł)
    > Zbiornik c.w.u Viessmann dwupłaszczowy 160l z kwasówki (używany 1600 zł).
    > Koszt części (razem z rurami PP Stabi,dwoma naczyniami wyrównawczymi,
    > osprzętem ,zaworami termostatycznymi.,zwrotnymi,bezpieczeństwa itd.)
    > ok.3000zł.
> [...]
    Jedyna oszczednosc jaka widze to zakup kotla z otwarta komora spalania.
    Obecnie podobne kotly z otwarta komora oscyluja na poziomie 2k - 2.2k.

    Doplata do kondensata to okolo 2k. Zyskujemy mozliwosc oszczedzania przy
    zasilaniu nizszymi temperaturami.
    Wg mnie warto jesli ktos ma podlogowke i wieksze grzejniki.

    Wiec nie bardzo widze jakies wieksze, kosmiczne naklady.

    Nie mam nic wspolnego z branza.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z