  • Data: 2012-11-14 05:56:57
    Temat: Re: moc kotła gazowego
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ergie wrote:
    > Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Terma nie ma zasobnika. Gdy masz zasobnik 150l to możesz wziąć 4-5
    > pryszniców zanim opróżnisz ten zasobnik, a przecież w tym czasie
    > kocioł pracuje i produkuje nową ciepła wodę. Przy dwóch jednoczesnych
    > kąpiących się osobach opróżnienie zasobnika potrwa pół godziny, a w
    > tym czasie spokojnie się nagrzeje nawet mniejszą mocą.
    >
    > Bojlery elektryczne maja grzałki o mocy 3 kW i spokojnie taki 100l
    > bojler wystarcza dla kilku osób.

    W twoich mokrych snach chyba...

    w sam raz mam doświadczenie z mieszkania w domu z bojlerem elektrycznym i
    wiem na ile takie coś starcza, dwie osoby sie umyją pod prysznicem i
    właściwie woda sie kończy. No i trzeba sobie poczekać troszkę na kolejną
    turę, najbardziej wkurzające jest to że woda sie kończy dość skokowo. W
    przypadku zasobnika podgrzewanego jest szansa na łagodniejsze zejście dostaw
    wody ciepłej.

    A twierdzenie że bojler elektryczny 100l wystarcza na kilak osób jest
    kompletną bzdetą, chyba że stosujemy reżim 5 minut mycia i won oczywiście w
    systemie polej się wodą wyłącz, namydlij, spłukaj i won.