  • Data: 2012-11-15 00:40:58
    Temat: Re: moc kotła gazowego
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > to jest czysta teoria :)

    > bo nie masz szansy zużyć tej wody do końca, bo woda w bojlerze sie miesza
    > podczas gwałtownego odbioru i pod koniec schładza dość gwałtownie.

    Owszem nie wykorzystasz całej ciepłej wody, ale też nie w rzeczywistości
    tyle jej nie potrzebujesz. Zauważ że policzyłem 10 min * 5l - nowoczesne
    baterie i perlatory mają mniejszy wypływ a i 10 minut to dłużej niż
    standardowy prysznic.

    Przez jakieś 20 lat mieszkałem w domu gdzie był bojler, miałem trójkę
    rodzeństwa i dwoje rodziców i tylko kilka razy pamiętam jak brakło wody -
    bardzo nieprzyjemne uczucie :-)

    > TEORIA i tyle

    Tak, tak, zaraz mi napiszesz, że Ty bierzesz prysznic przez 30 minut i do
    tego masz wypływ ustawiony na 10l / minutę.

    Zejdź na ziemię. Przy 4 osobowej rodzinie zużywającej 10 kubików wody
    miesięcznie wychodzi 83 litry na osobę na dobę, a w tym jest jeszcze pranie,
    zmywanie, gotowanie i WC. Jakby nie liczyć wychodzi, że to co jest w
    bojlerze wystarcza z nawiązką na mycie. W sumie nic dziwnego, że obliczenia
    pokrywają się z praktyką.

    Pozdrawiam
    Ergie