    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: moc kotła gazowego
    Date: Fri, 16 Nov 2012 14:07:08 +0100

    Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nie. Ponieważ piec nie utrzymuje stale maksymalnej temperatury w
    > zasobniku. Jeśli trafisz na moment dochodzenia do minimalnej temperatury i
    > 2 osoby zaczną brać prysznic, to piec będzie musiał grzać wodę prawie
    > on-line. A wodę mam ze studni, więc jeśli akurat zgra się z
    > dopompowywaniem wody do zbiornika na zimną wodę to najpierw pójdzie ta
    > spod ziemi (7C) prosto do zbiornika z ciepłą wodą.

    > Miałem taką sytuację więc wiem o czym mówię. Woda nie była zupełnie zimna,
    > ale do 38C jej brakowało.

    W takiej sytuacji można albo zmniejszyć histerezę tak aby kocioł szybciej
    zaczynał podgrzewać wodę w zasobniku (już przy mniejszym spadku
    temperatury), albo po prostu zwiększyć temperaturę wody w zasobniku, a na
    wyjściu dać zawór mieszający - tak aby ktoś kto odkręci samą ciepła się nie
    poparzył.

    Pozdrawiam
    Ergie