  • Data: 2009-09-24 18:36:49
    Temat: Re: mocne półki z g-k
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:h97ae9$oi0$1@news.dialog.net.pl...

    > No to zaproponuj coś lepszego :).
    > JA dałem współczynnnik bezpieczeństwa n=5.
    > NA wszelki wyapdek bo jak nigdy tego nei robił to ma byc dobrze.
    > W końcu to metrowa półka.

    Ja mam w piwnicy półki wykonane ze stelaża UD28 do G-K. Stelaż ten
    przykręcony jest po obwodzie we wnęce zwykłymi kołkami do 3 ścian. Każda
    półka ma rozmiary 1,2m szerokości i 1m głębokości. W te profile wsunięte są
    najzwyklejsze płyty meblowe oraz deski (to co mi się pozostało po różnych
    pracach) prz\ykręcone po obwodzie wkrętami do tych profili. Na każdej z
    półek stoi po kilkaset kg różnego rodzaju sprzętu, głównie ciężkie
    narzędzia. Robiłem wcześniej próby siadając i skacząc po tych półkach. Półki
    nawet się nie ugięły.
    Bez najmniejszego problemu można do takich półek przykręcić płyty G-K.
    Choć myślę, że dla autora wątku to będzie przerost formy nad treścią i w
    zupełności mu wystarczą półki wykonane z samego stelaża. Po prostu w poprzek
    na całej głębokości półki trzeba wsadzić dodatkowe profile w odstępach co
    np. 15-20cm. Sądzę, że spokojnie wytrzymają takie półki po 100-200 kg
    W razie jak ktoś chce jeszcze bardziej wytrzymałe półki to trzeba te
    poprzeczne profile składać po dwa jeden w drugi tworząc zamknięty profil
    kwadratowy. Po skręceniu takich profili można dodatkowo je wypełnić pianką
    montażową poprzez otwory wywiercone w tych profilach.
    Dzięki złożeniu takich profili unika się zjawisku wyboczenia, czyli
    skręcaniu się profila pod obciążeniem, co powoduje jego gwałtowne osłabienie
    i utratę nośności.