    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mocowanie skrętki do ściany za pomocą zszywek
    Date: Wed, 27 Jun 2012 09:33:48 +0200

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jscvvv$e8f$1@inews.gazeta.pl...

    > To zależy po co ten kabel zakładasz. Jeżeli setki metrów to mniemam, że to
    > nie
    > jest kabel do sieci komputerowej a chodzi o jakieś sterowanie?

    Sądzę, że większość z 300 metrowej rolki pójdzie jednak na sieć komputerową,
    ale na skrętce też chcę pociągnąć jakieś sterowanie (mam wiele pomysłów). Na
    przewodzie alarmowym 8x0,5 będą wisiały kontaktrony i czujki ruchu.

    > Ale....
    >
    > Jeżeli to np, kat 6 do gigabajt eth to zszywki odradzam, ponieważ
    > zniekształcenie
    > geometrii kabla, uszkodzenie zszywką ekranu, wpłynie negatywnie na
    > szybkość transmisji.
    > Zresztą te kable mają dość delikatną izolację zewnętrzną.
    >
    > Jeżeli to ma służyć do sterowania, stosunkowo niskich przepływność, mogą
    > być
    > zszywki, samej izolacji żył nie uszkodzisz a tak małe odkształcenie
    > nie będzi mieć większego znaczenia.

    Jak widzę pomysł chybiony i z niego zrezygnuję, bo za duże ryzyko uszkodzeń
    przewodu.

    > Ja generalnie zastosował bym klej na gorąco w laskach, szybkość
    > porównywalna z szywaczem
    > a mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzeń. Co do zerwanych spustów
    > o których ktoś napisał, w przypadku tanich pistoletów, myślę że nie
    > powinno być problemu
    > jeżeli jesteś dość spokojnym cżłowiekiem. Jeżeli natomista zaczniesz
    > nerwowo naciskać
    > na spust z dużą siłą, wtedy lepiej kupić porzadniejszy pistolet.

    Wypróbuję kleju, szczególnie, że przyda mi się aby w niektórych miejscach
    podkleić kable które są mocowane uchwytami USMP, ale trochę odstają od
    ściany.