eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniemodernizacja elektrycznych "wynalazków z przeszłości" › Re: modernizacja elektrycznych "wynalazków z przeszłości"
    Subject: Re: modernizacja elektrycznych "wynalazków z przeszłości"
    From: wowa <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 28 Apr 2019 13:01:35 +0200

    > Witajcie!
    >
    > Baaaardzo stary dom, zostały różne dziwne wynalazki budowlano-instalacyjne po
    > pierdylionie mieszkańców na przestrzeni ostatnich 200 lat. Aktualnie
    > wypieprzam całą elektrykę i robię wszystko od nowa, i zastanawiam się nad
    > trzema kwestiami. Przez wiochę idzie linia napowietrzna, na słupie mam
    > skrzynkę z licznikiem, dalej 30m kablem w ziemi do budynku, na budynku jedna
    > mała skrzynka, dalej po ścianie kabel do istniejącej RG, ale będzie nowa w
    > innym miejscu.

    Nieznam się, to się wypowiem. Ten kabel w ziemi, jaki i w jakim stanie?
    Może przy takiej kapitalce warto wymienić na grubszy? Dojdzie płyta
    indukcyjna, zmywarka i mocy braknie. Wtedy możesz dociągnąć go w
    całości do rozdzielni. Co do selektywności na eskach to jest
    praktycznie niemożliwa. Były duże dyskucje na forach elektryków i z
    mojego doświadczenia wynika, że wybija ten który ma ochotę. Albo dać
    dużą różnicę w amperażu albo jako pierwsze zabezpieczenie daje się
    wkładki topikowe (tak mam na obiektach przemysłowych).
    Wojtek