    From: Xaltuton <a...@p...z.tym.rowniez.xaltuton.com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: montaż ościeżnicy stalowej
    Date: Fri, 14 May 2010 23:15:59 +0200

    LEPEK <gdzies@wsi> napisał(a):

    >Witam,
    >
    >Potrzebuję zamontować drzwi w piwnicy.
    >Jako, że miejsce jest mało reprezentacyjne, to zrobię to sam :)
    >
    >Ościeżnica będzie stalowa, skrzydło najzwyklejsze.
    >
    >Generalnie sposób montażu jest mi znany, ale mam jedną wątpliwość: czy
    >ościeżnicę montuje się wyłącznie na piankę, czy przykręca się do ścian?

    Teoretycznie mozesz zostawic na piance, jesli drzwi nie sa ciezkie.
    Dobrze wczesniej tylko zakleszcz oscieznice klinami, wypoziomuj dokladnie
    (to b.wazne!) i dokladnie wtlocz pianke, tak, zeby zakryla wszystkie szczeliny
    (pamietaj tylko o jej rozszezralnosci).
    Ja jednak bym sugerowal ze dwa dlugie wkrety - przynajmniej na gorze i dole
    od strony zawiasow (czyli tam, gdzie beda dzialac nawieksze sily przy otwartych na
    osciez
    drzwiach.

    --
    "Sztuka polityki w demokracji polega na takim
    postępowaniu, aby naród wierzył, że RZĄDZI"