  • Data: 2010-01-10 19:31:50
    Temat: Re: mury zew i nosne z czego
    Od: M <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    robercik-us pisze:

    > U mnie, jak zobaczyłem, że majster robi spoinę 'na dwa paski', zaraz go
    > spytałem dlaczego tak? Odpowiedział, że tworzy się w ten sposób
    > dodatkowa przestrzeń wypełniona powietrzem i to stanowi dodatkowo o
    > lepszej izolacyjności takiego muru.
    > Przemówiło to do mnie, bo i mniej zaprawy poszło rzecz jasna, a skoro ja
    > płacę :-).

    Tyle murarz. Za to producenci podają wytrzymałość materiału przy
    założeniu murowania na spoinę pełną. Skoro tak, to każde inne murowanie
    jest niewłaściwym zastosowaniem technologii i jakoś nie wydaje mi się,
    że twój murarz jest w stanie wypłacić się przy ewentualnych stratach np.
    pół miliona złotych, więc dla mnie jego wiarygodność jest zero (tzn.
    gdyby podpisał kwit, na którym zadeklaruje, że pokrywa wszystkie ew.
    straty spowodowane błędem technologicznym - reasumując - ryzykował na
    twoje konto).

    M.