  • Data: 2010-01-12 08:20:11
    Temat: Re: mury zew i nosne z czego
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:hifmuf$n42$1@news.interia.pl...

> [...]

    Eee tam Maniek. Nie wiem o czym dyskutujesz. Mowa przecież o okresie
    grzewczym a nie całym roku.
    W okresie grzewczym wychodzi 0stC. Tak widziałem w wielu źródłach
    Fakt że nie jest to średnioroczna, moja pomyłka lecz średnia temp w okresie
    grzewczym ale o tym to chyba powinienes wiedzieć co?

    > Dni przyjales mniej jak ja, a GZ50 u mnie to 1,1236 m^3 brutto, oplata
    > zmienna to 0,3819 brutto, oplat stalych nie licze, razem 1,5055 brutto,

    U mnie (dane z faktury) za gaz:
    GZ50 0,935zł/m3 netto
    opłata sieciowa zmienna 0,4668zł/m3 netto
    Razem 1,408zł/m3 netto 1,71zł/m3 brutto
    Wydawało mi się wcześniej pisząc że jest około 1,75 brutto ale trochę się
    pomyliłem widać.

    >Przy okazji gdzie ten zwrot po pieciu latach miedzy 10 a 20cm styropianu
    >albo i 30cm tak przez niektorych wychwalany?

    Nie mówimy o zwrocie inwestycji.
    Napisałem że mozna zbudować całkiem przyzwoity mur z pustaka 28cm oraz 12cm
    styro i mieć w dupie dziury i szpary w pustaku po kuciu i wierceniu czy
    innych niedskonałościach murowania. W tym układzie styropian ma 3-krotnie
    większy opór cieplnu niż pustak więc te dziury i szpary są pomijanle. Aby
    jednowarstwowy mur z porotherma miał tn sam opór ciepła musiałby miec ponad
    60cm grubości ale pozostajemy ze wszystkimi tymi dziurami po kołkach
    styropianu, szparamu i wadami. Nie ma tu styropianu który zniweluje nam
    wspomniane niedociągnięcia

    > To tak naprawde nie ma nic do rzeczy, bo przypadki wiania z gniazdek w
    > scianie 2W nie sa niczym odosobnionym. Robota moze byc spitolona tu i tu a
    > do uzytego materialu nie ma nic do rzeczy.

    Tyle że jak ci już przewiewa mur jednowarstwowy to licz się z tym że jest to
    mapewno niższa temperatura wiejącego powietrza niż w murze który od
    otoczenia oddzielony jest styropianem.

    Marek