    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mury zew i nosne z czego
    Date: Tue, 12 Jan 2010 20:34:01 +0100

    news:hihbgu$cvd$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Eee tam Maniek. Nie wiem o czym dyskutujesz. Mowa przecież o okresie
    > grzewczym a nie całym roku.
    > W okresie grzewczym wychodzi 0stC. Tak widziałem w wielu źródłach
    > Fakt że nie jest to średnioroczna, moja pomyłka lecz średnia temp w
    > okresie grzewczym ale o tym to chyba powinienes wiedzieć co?

    Nutka ironi. :-)
    Masz racje, nie mniej jednak przyjete do obliczen 0C jezeli juz to i tak
    rzadko kiedy. Ale i tak nie ma to znaczenia, bo nie o tym byla dyskusja.

    > U mnie (dane z faktury) za gaz:
    > GZ50 0,935zł/m3 netto
    > opłata sieciowa zmienna 0,4668zł/m3 netto
    > Razem 1,408zł/m3 netto 1,71zł/m3 brutto
    > Wydawało mi się wcześniej pisząc że jest około 1,75 brutto ale trochę się
    > pomyliłem widać.

    Twoja taryfa W2 oplaca sie pewnie przy stosunkowo krotkim czasie
    korzystania.

    > Nie mówimy o zwrocie inwestycji.

    Tak wiem. Odnioslem sie tylko do dawniejszych tekstow twierdzacych, ze jak
    juz 15cm styropianu na scianie to 30cm bardziej sie oplaci.

    > Tyle że jak ci już przewiewa mur jednowarstwowy to licz się z tym że jest
    > to mapewno niższa temperatura wiejącego powietrza niż w murze który od
    > otoczenia oddzielony jest styropianem.

    O to chodzi ze nie koniecznie. Zeby przewiewal mur jednowarstwowy to musi
    miec niepelne spoiny, a tego raczej tak sie nie robi, na pewno tak sie nie
    robi. Za to przypadkow zle wykonanej izolacji ze styropianu jest masa. Nie
    zamkniete od spodu ocieplenie i wiatr penetruje cala sciane nie rzadko
    wiejac wiatrem. To przyklad, ze kazda, nawet wzglednie najbardziej
    debiloodporne technologie mozna zepsuc.

    Pozdro.. TK