  • Data: 2022-01-02 13:36:11
    Temat: Re: na dworze -10'C
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01.01.2022 16:13, Irek.N. wrote:
    > Wentylacja w pomieszczeniach jest raczej normalna. Co roku mierzona
    > (takie przepisy) i nie wykazuje żadnych anomalii. Powiedział bym, że
    > jest raczej słabawa, niż za mocna, ale normy spełnia z zapasem.
    >
    > To wiaderko o którym pisałem, to zobrazowanie ile trzeba wody
    > wprowadzić, aby zwiększyć wilgotność w pomieszczeniach. Dla mnie
    > zaskakujące jest, ile wody w powietrzu się znajduje.

    Skoro podałeś już jakieś dane to policzmy :-)

    Przy temperaturze 21C i wilgotności 40% mamy ~7,4g/m3 wody. 25m2 * 2 *
    2,5m (wysokości) = 125m3 * 7,4 = 925g. 1 wiaderko = 15l / 8h ~ 1,875g
    wyrzuconej wody na zewnątrz na 1h. Zimowe powietrze nawiewające do
    pomieszczenia ~10% wilgotności czyli ~2g/m3. d% = 5,4g/m3 * 125m3 = 675g
    pochłanianej wody przy 1 wymianie powietrza na godzinę, czyli...masz w
    biurze około 2,7 wymiany powietrza na godzinę.

    W takim duuużym przybliżeniu ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz