  • Data: 2013-03-30 02:14:28
    Temat: Re: nawóz w granulkach
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 29 Mar 2013 13:18:44 +0100, user napisał(a):

    > Źle się wyraziłem, chodzi o nawóz który się sypię na ziemię a nie miesza z
    > wodą do podlewania roślin.
    > Widziałem coś takiego w Tesco, sypało 30 gram na metr kwadratowy ale wiadomo
    > ze jakość może być słaba.

    Owszem, nie ufam "tescowym" preparatom. Azofoska to mój hit, sprawdzona i
    pewna. Ponadto skuteczność nawożenia zależy od doboru dawki i rodzaju
    nawozu stosownie do właściwości gleby - mój post wyżej o badaniu gleb.

    Na gleby 5-6 klasy dobrze byłoby nawieźć obornik bydlęcy i przekopać. Nie
    koński! Nawóz koński zawiera dużo substancji włóknistych, więc bardzo
    trudno się rozkłada w lekkiej glebie, zalega w niej długo i zbija się w
    twarde suche nieprzepuszczalne płaty-warstwy uniemożliwiając rozwój
    korzeni. Przerobiłam to, chociaż mi odradzano.
    --
    XL