    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: nie polecam firmy Tynk-bud
    Date: Wed, 15 Jul 2009 09:56:26 +0200

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości
    news:h3j107$d59$1@inews.gazeta.pl...

    > A w jakiż to cudowny sposób inwestor może Cię zmusić do niewystawiania
    > faktury czy rachunku ?

    Drogo, ja nie chcę rachunków, musisz pan zejść z ceny o połowę, bo wezmę
    innego wykonawcę.
    Gdybyś posiedział kilka miesięcy w firmie drapiąc się po jajkach i szukając
    kolejnego klienta zamiast zarabiać to napewno byś się zastanawiał czy jest
    sens w tym kraju pracować iprowadzić dalej działalność legalnie, bo
    konkurencja panów Heńków jest spora, a klient szukaj najtańszego.

    > Prowadzę działalność od wielu lat i nie zdarzyło mi się sprzedać czegoś
    > czy wykonać usługę bez faktury z 4 powodów:
    > 1 - mam porządek w magazynie i lepszą analitykę rentowności każdego
    > przedsięwzięcia
    > 2 - nie trzęsę dupą przed kontrolą z US, gdzie przyjdzie miła pani i
    > zapyta jak to się dzieje, że buduję dom, mam samochód itp, a w PITach
    > strata

    Pani jak dostanie polecenie "udupić" to choćbyś był super uczciwy to tak
    haka znajdzie.
    Niestety takie mamy w Polsce prawo.

    > 3 - potrzebuję szybkiej obrotówki czy innego kredytu na jakiś pomysł, idę
    > do banku i dostaję.
    > 4 - uważam to za kradzież

    Dlaczego uważasz, ze ja uważam inaczej ?

    > A i daję radę, nie narzekam, że ktoś tam bez faktury podbiera mi robotę.
    > Wystarczy robić lepiej od od tych tanich, to zawsze się na chleb z masłem
    > zarobi.

    I co z tego, ze robisz lepiej, jak klient szuka tanio, tanio i jeszcze
    taniej.
    Klient weźmie pana Heńka, a później wypisuje elaboraty na grupach
    dyskusyjnych jak to nalezy płacić paragonami lub wyganiać z roboty za
    fuszerki, a i tak wady panów Heńków przypisuje wszystkim wykonawcom, także i
    Tobie, choćbyś nie wiem jak się starał.

    > Pieprzenie, SEPowskie ,

    Ja mam bezterminowe obecnie i dopóki kolejny kretyn nie wpadnie na pomysł
    jak ode mnie wyrwać kolejne pieniądze, takie właśnie będę miał.
    Czy sądzisz, ze ja za 5 lat stanę się głupszym ?
    Przeciez to jest w moim interesie, zeby być, na bierząco z normami i
    ustawami, bo w razie czego to mnie będą szarpać po sądach.
    Równioe dobrze można powioedzieć, że należy każdego kierowcę na nowo
    egzaminować tylko dlatego, ze weszła jakaś zmiana do Prawa o Ruchu Drogowym.

    > czy gazowe się odnawia i jakoś nikt nie lamentuje. A nawet pamiętam jak
    > były wprowadzone bezterminowe i nie spotkałem człowieka, który by to
    > popierał.

    Nie popierają ci, którzy z tego mieli spore profity.

    > Kiedyś był Cech, rzemieślnicy z prawdziwego zdarzenia, cała hierarchia i
    > ścieżka edukacyjna. Teraz każdy może robić wszystko, choć nie zawsze
    > powinien

    Najlepszym weryfikatorem jest rynek, a nie klika kolesi nazywającym siebie
    Cechem Rzemiosł. i stawiającym wymagania "jak nie zapłacisz nam haraczu to
    nie będziesz mógł wykonywać zawodu". Uważam to za chore podejście i swego
    rodzaju zalegalizowaną mafię.