    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: nie wyrzucaj styropianu
    Date: Tue, 1 Mar 2022 22:41:36 +0100

    Dnia Mon, 28 Feb 2022 13:25:36 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Oryginalny nie potrzebuje szmaty i podpalania. W oryginale po potłuczenia butelki
    następuje samozapłon pod wpływem reakcji chemicznej jaka zachodzi pomiędzy
    składnikami koktajlu. Butelek z łatwopalnym płynem nie używa się żeby spalić czołg
    albo transporter ale żeby go zatrzymać. Celuje się w komorę silnika. Spaliny gaszą
    silnik. Na wojnie jak się nie ruszasz to giniesz albo idziesz w wersji optymistycznej
    do niewoli i może nie zatłukła zanim doprowadza na miejsce zbiórki.

    Coś mi się po łepetynie tłucze, że w starych książkach czytałem, że w
    czasie II Wojny Światowej były też wersje butelek z opaską (nasączany
    papier) i ta opaska powodowała zapłon zawartości butelki.

    Z takich ciekawych i w zasadzie niewykrywalnych bomb zapalających z
    opóźnionym zapłonem to wykorzystywało się jeszcze fosfor biały w
    celuloidzie. Nosiło się to w pojemniku z wodą. Zapłon następował po
    osuszeniu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam