  • Data: 2010-01-31 13:34:00
    Temat: Re: nietypowy dwuspadowy dach
    Od: "Darek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zdaję sobie z tego sprawę. Zmniejsze całość o 20m2 tak do 110m2.

    Mnie osobiscie podobal sie Twoj pierwotny projekt, byl prosty
    a w prostocie tkwi piekno :-). Ale ja nie jestem artysta :-), mam raczej
    umysl scisly, ktory wyplodzil taki moze troche
    pokraczny ale moim zdaniem funkcjonalny projekt:

    http://picasaweb.google.pl/darekwozny/Pulpit#5427353
    883303002322

    > Myślałem żeby pokryć dach blachą Ruukki Classic (44 pln brutto/m2)
    > http://www.ruukki.home.pl/files/Cennik-2008-09-02_20
    09-12-04_16-10-36.pdf
    > powinno wyjść taniej niż krycie dachówką.

    z blachodachowkami tez ostroznie. Ja bylem strasznie napalony na to
    rozwiazanie, poniewaz wyglada ladnie - dla mie wystarczajaco i pozornie
    tanio, ale.... wlasnie nie wszystko co złoto to sie swieci...
    Ostatniej zmienilem zdanie i bedzie dachowka betonowa, bynajmniej
    nie z powodu jak ludzie twierdza ze blacha wyglada tandetnie...
    Problem jest tej natury:

    Po pierwsze blachy maja zwyke gwarancje na 10-15 lat, to o czyms swiadczy.
    Czytalem juz opinie ze jak cos sie stanie dziac z dachem to najwyzej
    wymienie
    za 15 lat i bede mial nowy - no ja nie chcial bym tego robic :-(.
    Po drugie Chcialem dac pod blache tylko folie i tu juz nie jest tak rozowo,
    okazuje sie ze pod blachodachowka w lecie moga pojawic sie bardzo
    wysokie temperatury i prawdopodobnie po kilku sezonach z folii paro.
    zostanie tylko siatka. To juz pociagnelo za soba zeby dac deskowanie + pape,
    no a to znowu kosztuje. Pod dachowke nie bede dawal deskowania.

    > Ławy i fundamenty - dlaczego akurat to miałoby być droższe?

    mysle ze robocizna bedzie drozsz, poniewaz latwiej zbic szalunki proste
    niz lamac, latwiej wykopac fundament prosto niz wygibasy, latwiej murowac
    sciane prosta niz lamana. Ja wiem ze moze niewiele kazda z tych prac bedzie
    kosztowac wiecej, ale tu geodecie 200zł wiecej za 2 dodatkowe osie, tu
    murarzowi
    500zł wiecej za polamany fundament, tu kopaczowi 50zł za wykop wygibasow
    itd. Sumarycznie tego moze sie nazbierac sporo.
    Jak mozesz zobaczyc ja juz staralem sie uproscic moj dom od fundamentu,
    co oczywiscie jest kosztem urody budynku.

    > Nadproża rozumiem, bo duże okna ale za to mniej elewacji do zrobienia ;-))

    no mysle ze oszalowanie nadprozy na tych przelamaniach scian bedzie
    znacznie bardziej czasochlonne niz na zwyklej prostej scianie.

    > Komin w tej wizualizacji ma wys. 5m. i jest w łazience większej.

    ok nie zauwazylem.
    A co z wentylacja kuchni i ubikacji?

    > Myślałem o wentylacji reszty pomieszczeń w domu kominkami wentylacyjnymi w
    > dachu (plus nawiewniki w oknach) ale już sam nie wiem czy tak można...

    nie wiem na ile to jest skuteczne, ale jezeli chodzi
    o funkcjonalnosc to nie wiem czy moze nie kapac skroplona woda tymi
    kominkami.
    Ale tu niech ktos sie wypowie co sie zna.

    > Ja mam w obecnym mieszkaniu podobnie i podoba nam się tak :-)

    ok, to juz kwestia gustu.

    > Boję się, że jak za wszystko co nietypowe, będę przy budowie płacił
    > podwójnie :-/

    no mie sie wydaje ze ten dosc ciekawy dach moze cie troche kosztowac.

    Ale generalnie uznaj moje uwagi jako takie se gawedzenie
    starego Marycha :-). Nie jestem ani specjalista w tej dziedzinie,
    ani artysta, ani nie wybudowalem zadnego domu, tylko planuje :-).
    Tak ze to wszystko co napisalem to takie sobie teoretyzowanie, ktore
    gdzies tam wyczytalem.

    Pozdrawiam
    Darek