  • Data: 2010-01-31 14:04:42
    Temat: Re: nietypowy dwuspadowy dach
    Od: "Quent" <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hk40sd$5hb$1@news.onet.pl...
    > Mnie osobiscie podobal sie Twoj pierwotny projekt, byl prosty
    > a w prostocie tkwi piekno :-). Ale ja nie jestem artysta :-), mam raczej
    > umysl scisly, ktory wyplodzil taki moze troche
    > pokraczny ale moim zdaniem funkcjonalny projekt:
    > http://picasaweb.google.pl/darekwozny/Pulpit#5427353
    883303002322

    I właśnie w tym rzecz, że każdy z nas ma jakieś swoje upodobania i pewne
    rozwiązania mu pasują a inne nie. Nie mam na myśli rozwiązań z gruntu złych
    takich jak drzwi od kibelka otwierające się wprost na jadalnie a wychodzący
    pokazuje się gościom przy stole zapinając jeszcze przy wyjściu rozporek ;-D.
    Mam raczej na myśli takie rozwiązania jak na moim i Twoim projekcie. Można
    powiedzieć, że u mnie dziecko musi przejść przez salono-jadalnie aby wejść
    do swojego pokoju i to może komus nie pasować. Z drugiej strony u Ciebie
    jest pietro, którego ja nie trawie (akurat mam u siebie). Także z tą
    praktycznościa to jest różnie.
    Dla mnie także ważny jest wygląd zewnętrzny domu. Nie musi być za wszelka
    cene inny niż domu wokół. Ważne aby mi (i co ważne też żonie) się podobał!
    :-)

> [...]
    > Czytalem juz opinie ze jak cos sie stanie dziac z dachem to najwyzej
    > wymienie
    > za 15 lat i bede mial nowy - no ja nie chcial bym tego robic :-(.
    > Po drugie Chcialem dac pod blache tylko folie i tu juz nie jest tak
    > rozowo,
    > okazuje sie ze pod blachodachowka w lecie moga pojawic sie bardzo
    > wysokie temperatury i prawdopodobnie po kilku sezonach z folii paro.
    > zostanie tylko siatka. To juz pociagnelo za soba zeby dac deskowanie +
    > pape,
    > no a to znowu kosztuje. Pod dachowke nie bede dawal deskowania.

    Ja mam blache na swoim dachu ale dopiero jakieś 8 lat. Za to u mojego kolegi
    już 15 rok minął i nic złego się z nią nie dzieje. Nie wiem jak wygląda
    folia paroprzepuszczalna pod spodem ale akurat w moim przypadku to nie ma
    znaczenia bo ja będę miał nieużytkowe poddasze i ocieplał będę tylko strop.

    > mysle ze robocizna bedzie drozsz, poniewaz latwiej zbic szalunki proste
    > niz lamac, latwiej wykopac fundament prosto niz wygibasy, latwiej murowac
    > sciane prosta niz lamana. Ja wiem ze moze niewiele kazda z tych prac
    > bedzie
    > kosztowac wiecej, ale tu geodecie 200zł wiecej za 2 dodatkowe osie, tu
    > murarzowi
    > 500zł wiecej za polamany fundament, tu kopaczowi 50zł za wykop wygibasow
    > itd. Sumarycznie tego moze sie nazbierac sporo.

    Tak... możesz mieć niestety racje...

    > ok nie zauwazylem.
    > A co z wentylacja kuchni i ubikacji?

    Kominki wentylacyjne...
    W ofercie Ruukki są kominki wentylacyjne izolowane i nieizolowane.
    Na nieizolowanych na pewno wykrapla się woda bo mam coś takiego u siebie
    teraz.
    Mam nadzieję, że na tych izolowanych to się nie dzieje. Muszę się
    dowiedzieć.
    Ewentualnie postawię drugi komin jeszcze gdzieś w domu.

    > Ale generalnie uznaj moje uwagi jako takie se gawedzenie
    > starego Marycha :-). Nie jestem ani specjalista w tej dziedzinie,
    > ani artysta, ani nie wybudowalem zadnego domu, tylko planuje :-).
    > Tak ze to wszystko co napisalem to takie sobie teoretyzowanie, ktore
    > gdzies tam wyczytalem.

    Dzięki ogólnie, że chciało Ci się napisać to wszystko. Z większością Twoich
    uwag się zgadzam i będę miał je na uwadze.
    Ja już w sumie raz budowalem ale nie dom ale poddasze 2 poziomowe. Trzeba
    było usunąc cały dach razem z większością więźby i zrobić wszystko od nowa,
    także jakies tam doświadczenie mam. Była to jednak moje pierwsza budowa i
    wiecej w tym było entuzjazmu niż nauki ;-))

    Pozdr.