  • Data: 2010-01-31 10:10:58
    Temat: Re: nietypowy dwuspadowy dach
    Od: "Quent" <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hk3al7$acd$1@news.onet.pl...
    > Projekt jest ładny, ale widze ze apetyt rosne w miare
    > jedzenia. Nie wiem jakimi zdolnosciami finansowymi
    > dysponujesz, ale widzialem ze przy pierwszym projekcie naciskales
    > na koszt budowy i projekt wyplodziles prosty - lubue takie.
    > Powiem Ci ze jezeli faktycznie sie licza mocno pieniadze, powinienes
    > dosc ostrozenie podchodzic do projektu.

    Zdaję sobie z tego sprawę. Zmniejsze całość o 20m2 tak do 110m2.

    > Dach tutaj ma dosc spora rozpietosc (choc nie widze wymiarow),
    > wiec bedzie drozszy niz w tym pierotnym projekcie.
    > Znacznie wiecej bedzie tez kosztowac pokrycie dachu, sporo odpadow
    > przez ten zwezajacy sie dach, dlugie krawedzie dachu (co oznacza sporo
    > dachowek
    > krawedziowych i gasiorow).

    Myślałem żeby pokryć dach blachą Ruukki Classic (44 pln brutto/m2)
    http://www.ruukki.home.pl/files/Cennik-2008-09-02_20
    09-12-04_16-10-36.pdf
    powinno wyjść taniej niż krycie dachówką.

    > Bryla domu niby prosta, a jednak te polamania sciany, moim zdaniem
    > podniosa
    > koszt budowy. Tutaj sie podnosza koszty od etapu wyznaczenia
    > domu przez geodete - masz wiecej osi a za kazda trzeba zaplacic,
    > po szalunki ław , fundametow, wykonanie nadprozy.

    Ławy i fundamenty - dlaczego akurat to miałoby być droższe?
    Nadproża rozumiem, bo duże okna ale za to mniej elewacji do zrobienia ;-))

    > Moim zdaniem ten dom bardzo ladnie wyglada wlasnie z tymi
    > sporymi przeszkleniami. Wyglada to bardzo ladnie, jednak musisz
    > zrekompensowac te przeszklenia ogrzewaniem wiecej zaplacisz
    > za okna itd.

    Troszkę zmodernizuję okna w pokojach sypialnianych od ogrodu.
    Skrajne skrzydlo będzie naświetlem i będzie o szer. 2/3 całości przeszklenia
    oraz lekko wyżej nad podłogą a pod nim takie grzejniki:
    http://www.purmo.com/pl/produkty/grzejniki-plytowe/p
    urmo-ramo-ventil-compact.htm
    do niego przylegać będzie okno od samej podłogi uchylno-rozwierne o szer.
    1/3 przeszklenia.

    > Nie widze kominow wentylacyjnych i spalinowych? Chyba ze masz
    > zamiar budowac wentylacje mechaniczna.
    > Jezeli wybudujesz kominy przy scianach zewnetrznych w parterowce,
    > mozesz miec problem z ciagiem, beda stosunkowo niskie. Mozesz
    > je oczywiscie wybudowac wyzej ponad poziom dachu, ale wtedy beda wygladaly
    > jak tyczki na dachu. Ale to tylko moja opinia.

    Wentyl. mechanicznej nie chcę.
    Komin w tej wizualizacji ma wys. 5m. i jest w łazience większej.
    Ma 2 kanały - jeden spalinowy na kocioł gazowy 1f z zasobn. a drugi do
    wentylacji łazienki.
    Myślałem o wentylacji reszty pomieszczeń w domu kominkami wentylacyjnymi w
    dachu (plus nawiewniki w oknach) ale już sam nie wiem czy tak można...

    > Co do otwartej kuchni to sie nie wypowiadam, poniewaz ja programowo
    > w moim projekcie to zwalczalem.

    Ja mam w obecnym mieszkaniu podobnie i podoba nam się tak :-)

    > Ale pomijajac aspekt finansowy i funkcjonalny(dla mnie) to dom bardzo
    > ladnie bedzie sie prezentowal na zewnatrz. Zapewne bedzie nietypowy
    > i wyrozniajacy.

    Dzieki ale...
    Boję się, że jak za wszystko co nietypowe, będę przy budowie płacił
    podwójnie :-/

    Pozdr.