  • Data: 2013-04-10 09:23:38
    Temat: Re: nowy kocioł gazowy a taryfa
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Kwi, 22:59, "uzytkownik" <a...@s...pl> wrote:

    > W moim regionie w razie przekroczenia kolejnego progu taryfowego w danym
    > okrsie rozrachunkowym, gazownia przeszeregowuje do wyższej grupy
    > taryfowej, jednocześnie naliczając wszystkie dodatkowe opłaty wstecz za
    > miniony okres jak z wyższej taryfy. Ponieważ opłaty stałe są wyższe to w
    > przypadku niewielkiego przekroczenia limitu powstaje niedopłata, którą
    > trzeba uregulować. Ponadto przeszeregowania można dokonać tylko raz w
    > roku kalendarzowym.
    > Przykładowo, jeżeli np. podpisałem umowę w zeszłym roku w lipcu, a w
> [...]

    A nie pytają dlaczego jest wyższe zużycie??
    Od znajomego gazownika dowiedziałem się, że w gazowni powinem zgłosić
    podłaczenie nowego kotła(sprawy związane z urzędem budownictwa mam
    załatwione). W zasadzie była to wymiana starego, nieźytkowanego kotła
    typu Elka, stad w urzedzie wystarczyło zgłoszenie. Jako, że ten stary
    kocioł był nieużywany, to powinienem teraz wystąpić o nowe warunki
    techniczne. Gość stwierdził, że będą musieli zamocować gazomierz na
    konsoli, i zrobić próbe szczelności całej instalacji ( przy montaźu
    nowego kotła wykonawca to zrobił). Każą pewnie też zamontować na
    przyłączu monoblok izolacyjny (stalowy rurociąg). Oczywiście sporo
    kosztów po mojej stronie a wydawało się, że to prosta zmiana taryfy.