    From: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: o czym malarz (amator) wiedziec powinien
    Date: Fri, 12 Mar 2010 10:02:19 +0100

    On Fri, 12 Mar 2010 09:19:37 +0100, "qaz" <q...@w...pl> wrote:

    >Fachowcy pomalowali mi czesc pomieszczen i nie jestem zadowolony - duzo
    >niedopatrzen (goscie starsi sa - ze wzrokiem slabo), ciagle poprawiaja.
    >No i biore sie rodzinnie do sprawy. Mam wyszpachlowane, przeszlifowane i
    >zagruntowane (Unigrunt Atlas) sciany i sufit. Co dalej ?
    >Jaka farba, ile warstw, czy wszystkie warstwy ta sama farba, czy pod sciany
    >kolorowe pierwsza warstwa biala ?
    >Wszelkie inne uwagi (na temat!) bardzo mile widziane.

    1.jechac do sklepu, wybrac kolor i przeczytac instrukcje
    2. kupic odpowiednie walki + kij + kratke do odsaczania (jesli nie ma
    na pokrywie puszki do farby) + pedzel do malowania rogow i krawedzi
    scian + tasme malarska, w miare szeroka + okulary ochronne (jestem
    wygfodnicki i uzywam)
    3. malowac 2 warstwy na suficie- wpierw jedna, dac podeschnac i
    malowac druga warstwe - druga warstwa powinan byc w kierunku "do okna"
    warstwy powinny byc malowane "na krzyz" czyli jedna w poprzek a druga
    wzdluz)
    4. jak sufit wyschnie nakleic na suficie tasme, zamalowac ja kolorem
    sufitu ze szczegolnym uwzglednieniem krawedzi, ktora jest na scianie -
    nie zalowac tu farby i nie przejmowac sie ze ew. troche splynie na
    sciane.
    5. jechac walkiem po scianach, tez dwie warstwy, jak oblecisz jedna
    wartswa wszystkie sciany to najczesciej ta pierwsza na tyle wyschla,
    ze mozesz malowac juz druga wartswa.
    6. jak podeschnie to oderwal ostroznie tasme z sufitu
    7. cieszyc sie nowymi ladnymi kolorami :)

    nie wiem co z grzejnikami i innymi takimi, wiec pisze tylko o suficie
    i scianach

    pozdarwiam,
    Cyb