eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieo jeziorze › Re: o jeziorze
  • Data: 2014-07-17 01:29:06
    Temat: Re: o jeziorze
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:95ea0087-42fb-4297-beeb-810c8f87ee15@googlegrou
    ps.com...
    W dniu wtorek, 15 lipca 2014 07:41:21 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > > Mnie natomiast jeszcze bardziej razi nieznajomo�� doktryn
    > > Ko�cio�a
    > > Katolickiego przez osoby deklaruj�ce si� jako Katolicy.

    > widze ze do mnie pijesz - dawaj w punktach te niezgodnosci.
    >

    ok, znalazlem pytania w tamtym watku
    >Wskaż więc w którym miejscu katechizm KK dopuszcza możliwość stosowania
    >środków antykoncepcyjnych?

    KK nie dopuszcza do stosowania srodkow antykoncepcyjnych, ze niby ja to
    napisalem? Link dawaj. Ba, powiem wiecej, nawet metody naturalne moga byc (z
    punktu widzenia katolika) złe.

    >Wskaż w którym miejscu katechizmu KK dopuszcza aborcję.

    Par 2263 katechizmu.
    masz tu jakis cytat:
    Jeśli stoimy przed wyborem między życiem dziecka a życiem matki, etyka
    dopuszcza wybór życia kobiety. Etycy powołują się tu na tzw. zasadę
    podwójnego skutku. Sformułował ją w XIII w. św. Tomasz z Akwinu w "Sumie
    teologicznej". Odnosiła się ona do zabójstwa agresora. Św. Tomasz dopuszczał
    sytuację, że z samoobrony może wyniknąć dwojaki skutek: zachowanie własnego
    życia oraz zabójstwo napastnika. Pierwszy skutek jest zamierzony, a drugi
    niezamierzony.

    Zasadę podwójnego skutku przytacza Katechizm Kościoła Katolickiego. Odnosi
    się ona także do sytuacji, gdy zagrożone jest życie matki będącej w ciąży.
    Przy czym należy podkreślić, że poczęte dziecko nie jest w żadnej sytuacji
    niesprawiedliwym agresorem.

    -- Zgodnie z tą zasadą Kościół dopuszcza np. sytuację, gdy istnieje
    konieczność usunięcia macicy zaatakowanej przez nowotwór, nawet gdy kobieta
    jest w ciąży, co oznacza śmierć dziecka. Zaniechanie działań medycznych
    mogłoby spowodować śmierć zarówno matki, jak i dziecka -- wyjaśnia profesor
    teologii moralnej ks. Stanisław Warzeszak. I tłumaczy, że śmierć dziecka,
    która jest następstwem działania medycznego, nie jest działaniem
    zamierzonym, lecz tzw. drugim skutkiem, czyli z moralnego punktu widzenia
    działaniem dopuszczalnym.

    Zdecydowanie odpiera on zarzuty, że stosowanie w takim przypadku zasady
    podwójnego skutku to próba uspokojenia sumienia, a podjęte działanie
    sprowadza się ostatecznie do aborcji. -- To są dwie zupełnie inne sytuacje,
    diametralnie różniące się motywacjami. W przypadku aborcji celem jest
    zabicie dziecka nienarodzonego, w przypadku zastoso-wania zasady podwójnego
    skutku celem jest ratowanie życia, a utrata innego nie jest zamierzonym
    działaniem -- wyjaśnia różnice.

    i to byma nazwal:
    POZAMIATANE
    Budyn rulez


    --
    pozdrawiam
    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.fortunegreen.pl
    www.osiedlekaskada.pl


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1