  • Data: 2011-01-19 15:01:36
    Temat: Re: obliczenia rekuperatora :)
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:ih6lbq$mja$1@inews.gazeta.pl...
    > Przykląd 1. Z usuwanego powietrza ciepło jest odzyskiwane z efektywnością
    > 54%.
    > Wpuszczasz dwa kilowaty odzyskałeś jeden kilowat. Proste i chyba
    > zrozumiale
    > dla każdego. Od tego odzyskanego kilowata zimne powietrze przejmuje 72%
    > emergii.

    Policzyłem - wg tego na stronie ta podawana efektywnosc to procenty zmiany
    temperatury. Wywiewane nas nie interesują (jak Adam wspomniał), zatem te
    czerwone.
    Z tym ze ze wzgledu na różnice wilgotnosci te procenty temperaturowe będą
    sie nieco różniły o procentów energetycznych. Procenty energet. = procent.
    temper. tylko wtedy gdy wilgotnosci bezwzgledne bedą równe.

    Bardzo nam to nie zaburza obrazu bo z punktu widzenia domu to my musimy
    podniesc temperature tego wlatującego bardziej suchego powietrza - pójdzie
    na to mniej energii. Jaja zaczna sie gdy w gre bedą wchodziły wytrącanie sie
    kondensatów bo te przemiany to spora energia. Ale nie chce mi sie tego
    analizować.

    W każdym razie - te czerwone procenty wyglądają wiarygodnie.

    b.