  • Data: 2011-01-20 19:24:07
    Temat: Re: obliczenia rekuperatora :)
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:ih9sn1$a0p$1@inews.gazeta.pl...
    > Popatrzcie na to nie jak na rekuperator. Jest grzejnik zasilany ciepłym
    > powietrzem. Przelatuje przez niego 350m3 powietrza na godzinę. Różnica
    > temperatur przy której oddał by cale cieplo wynosi 35 stopni.
    > Q=350*1,2*1*35=14700
    > Ale ze względu na ograniczenia konstrukcyjne w wypuszczonym do atmosfery
    > powietrzu zostało
    > Q=3500*1,2*1*15=6300
    > Zostaje do wykorzystania
    > 14700-6300=8400
    > Sprawność takiego grzejnika wynosi 57%.

    Nie uwzględniasz wilgoci a ona mocno wpływa na wyniki. Wpisałem do programu
    te same parametry ale wilgoc=0.
    Podał ze temperatura wylotu z reku to -3,1
    Wtedy:
    Qcałosc=350*1,2*1*35=14700 zostaja jak było
    Qzreku=350*1,2*1*((-(-3,1-15))=4998

    4998*100/14700=34% - czyli ucieka nam 34% czyli drugi strumień pochłonął 66%
    (to nasz zysk energetyczny)

    b.