  • Data: 2012-02-08 08:48:18
    Temat: Re: ocieplenie 1 mieszkania w bloku
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 05-02-2012 o 20:22:04 chochlik_drukarski <c...@w...pl>
    napisał(a):

    > Wybacz ale nie chce ju? o tym s?yszeae. Od kilku miesiecy czytam o tym
    > czytam i to ma du?o wiecej wad ni? zalet. Nie chce potem walczyae z
    > ple?niami
    > i przemarznietymi ?cianami.
    Ale ocieplenie od wewnątrz tak ma że ściany będą przemarzać, to normalne.
    A pleśni nie będzie jak nie będzie się skraplała wilgoć z pomieszczenia.
    Dlatego ważna jest izolacja. Wg mnie prostrzym w wykonaniu i późniejszym
    utrzymaniu jest styropian, bo nawet jak wilgoć do niego dojdzie to go nie
    degraduje i on nadal izoluje, z wełną jest gorzej i dlatego trzeba wiercić
    otwory na zewn aby ją wentylować.

    Poza tym nie wyobra?am sobie styropianowych
    > ?cian ! To nie jest k?opotliwe tylko chore.
    No to ociepl to gdzie masz największe straty ciepła, zacznij od stropu
    i ścian zewnętrznych. Ściany wew i od sąsiada zostaw bez zmian.

    > Rozwa?am jedynie jeszcze u?ycie bloczków ytong multipor. Ale to w sumie
    > te? nie rozwi?zuje wiekszo?ci problemów.
    Ale te bloczki maja gorszą izolacyjność poza tym i tak musisz robić na nich
    paroizolację, czyli sprowadza się to do podobnego działąnia jak dla styro
    tylko efekt gorszy i więcej stracisz pow użytkowej.

    > Czytam teraz o rekuperatorach i zastanawiam sie czy to by mog?o rozwi?zaae
    > problem wentylacji tak ?eby unikn?ae ple?ni / grzybów / innego gówna.
    Wentylacja zawsze jest potrzebna, odzysk ciepła dużo daje bo nie dmuchasz
    całkiem zimnym pow do domu.

    --
    Pozdr
    JanuszK