  • Data: 2011-11-14 08:10:51
    Temat: Re: ocieplenie od wewnątrz
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Nov 12, 12:05 pm, <news> wrote:
    > witam, zamierzam ocieplić jedną ścianę w pomieszczeniu styropianem od
    > wewnątrz (po prostu od zewnątrz nie da się tego zrobić), tak wiem że tak się
    > nie robi, że ocieplenie powonno być na zewnątrz, to wszystko wiem, ale muszę
    > jedną małą ścianę ocieplić od wewnątrz,
    > ocieplenie w postaci 5cm styropianu będzie klejone do otynkowanej ściany,
    > dlatego interesuje mnie co się konkretnie będzie dziło niedobrego pod tym
    > styropianem, czy będzie się tam gromaziła woda, będzie rósł grzyb, czy co
    > tam jeszcze i w jaki sposób zminimalizować te zjawiska?
> [...]

    U siebie mialem kiedys sufit ocieplony styropianem.
    Mialem go 10 cm i mocowany na kołkach bez zadnego kleju.
    Przez 3 lata bylo ok. Potem robilem remont i calosc zerwalem. Pod
    spodem zero grzyba.
    Od siebie zasugeruję zbudowanie całości tak aby od czasu do czasu
    mozna bylo to rozebrac i zobaczyć co sie dzieje. Rady jakie tu ludzie
    podaja jak zrobic taka izolacje sa ok ale wiekszosc efektu "anty
    grzybowego" zalezy od wykonania. Jesli jednak powietrze z pomieszczen
    sie dostanie pod spod izolacji to grzyb wyrosnie spory.

    I po 2-4 latach oszczedzisz 300-900zl na ogrzaniu a stracisz
    2000-4000zl na remoncie sciany.