    From: "ln" <l...@t...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ocieplenie wykuszu
    Date: Mon, 15 Mar 2010 18:18:35 +0100
    Sender: m...@n...wsisiz.edu.pl

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hnjir0$cqe$1@node2.news.atman.pl...

    > "A" to ryzyko. Niby są jakieś technologie do ocieplania od środka .....

    > Nie ma ponieważ masz cały sufit zimny. Przy A fundujesz sobie ciepły sufit
    > z zimnymi paskami na których będzie się skraplać woda (jest duże
    > prawdopodobieństwo,że tak będzie. Prawdopodobnie na granicy ocieplenie
    > sufit od środka będzie punkt rosy i tam będzie się skraplać woda. Czyli
    > ciepło, mokro, ciemno - dla grzyba idealnie. Istotne jest co tam masz na
    > tym tarasie - potem trzeba policzyć.

    Nie mam całego sufitu zimnego - skoro napisałem, że jest jest tarasik, to
    znaczy, że nad jest pięterko.
    W czasie tej zimy niewielkie zaciemnienia pojawiły się właśnie w tej częsci,
    którą chciałem wypełnić (ale nie była to jakaś tragedia), po potraktowaniu
    ace - znikły, tzn zmniejszyły się,
    nie jest to czysta biel, pewnie coś z tym trzeba zrobić.
    Te grube belki (X) są wolne od zaciemnień - stąd pomysł na izolację tylko
    między X.

    Szczerze mówiąc najbardziej boję się tego, że wypełnienie zostanie
    zaatakowane wilgocią od wewnątrz (czyli boję się, że wilgoć wejdzie w
    styropian) - stąd wcale nie jestem przekonany, żeby tak zrobić (tzn opcji A)
    i zastanawiałem się, czy istnieją jakieś super
    impregnatory.

    > Nie wiadomo, co tam masz. Generalnie izolowanie części domu (np. jednej
    > ściany) jest dość ryzykowne. 5cm styropianu to jest bardzo mało - ale może
    > ten strop masz już czymś ocieplony.
    >
    > Sprawdź co masz dokładnie na tarasie. IMHO masz tam jakieś ocieplenie, bo
    > w przeciwnym razie już teraz po suficie ściekałaby ci woda. Pytanie tylko
    > jakie? Teraz to trochę gdybanie.

    Na 90% to terakota przyklejona do wylanego stropu tarasiku (a może terivy?).
    Z tym ściekaniem wody to bez przesady - nie mam 80% wilgoci w domu :-)

    > M.

    Czyli krótko mówiąc żadne rozwiązanie oprócz totalnie grubszego styropianu
    przy B nie da gwarancji, że będzie dobrze?
    OK, to dzięki za radę - jeszcze się zastanowię.
    --
    ln