  • Date: Mon, 18 Apr 2011 09:42:56 +0200
    From: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: oczyszczalnia biologiczna

    W dniu 2011-04-18 09:29, s_13 pisze:
    > no nie jestem z branży i nie znam dokładnie nazewnictwa... brak części
    > stałych to dla mnie brak pływających gówien, resztek jedzenia,
    > skrawków papieru toaletowego czy też innego syfu, szara breja składa
    > się z płynu i "mułu" z ledwo co rozłożonych nieczystości, brak w mojej
    > prostej oczyszczalni ewidentnie jakiejś dodatkowej komory
    > "utleniającej" ten syf i następnej pełniącej rolę odstojnika...

    Przecież to zawiesina ciał stałych w wodzie. Drobnych, ale jednak.

    > no właśnie licząc dla swoich warunków wychodzi mi, że zbiornik jest
    > ciut przyduży, wystarczyłby taki 2m3, teraz ścieki fermentują jakieś 7
    > - 10 dni, a powinny 3-5, choć wtedy ewentualnie bardziej będzie
    > śmierdziało, a konsystencji ścieków to raczej nie zaszkodzi...

    Skoro tak, to osad powinien opaść na dno, a nie wypływać do drenażu. Coś
    dziwny ten Twój zbiornik.

    > BTW zrobiłem akcje "interwencyjną", odpompowałem drenaż, wlałem
    > bezpośrednio do studzienki drenażowej butelkę bio kreta (nie mylić z
    > kretem z chlorem co odetka wszystko... ) wsypałem tam 5 saszetek
    > bakterii, podobnie zrobiłem z osadnikiem, dwa dni z rzędu dosypywałem
    > po dwie saszetki do osadnika, starałem się nie nadwyrężać oczyszczalni
    > ściekami i... zaczęło powoli wracać do normy, znaczy się ścieki jakby
    > bardziej przejrzyste, osad w studzience i na wlocie rur zniknął,
    > wsiąka... ale... pewnie do następnego zatkania...

    Do tego służą właśnie te wszystkie "bio..." preparaty-do naprawiania po
    zatkaniu. Dodawać je na bieżąco to tak, jakby uważać że nie działają
    (dobre złoże samo przeżyje, skoro ma co jeść)
    Teoretycznie, powodem kolmatacji może być zbyt duża ilość tłuszczu lub
    odpływ do drenażu górnej warstwy-kożucha. Może ten zbiornik ma jakiś
    błąd konstrukcyjny? Sprzedają 'byleco', bo jak coś później nie gra, to
    zawsze można powiedzieć "nie stosuje pan biopreparatów".