  • Data: 2013-01-04 16:26:37
    Temat: Re: oddanie budynku - zakonczenie budowy - pytanie
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adams" napisał w wiadomości grup

    > Alez nie trzeba tworzyc zadnej definicji.

    > Wystarczy tworzyc tak przepisy zeby oplacalo sie
    > zalegealizawac budowe czyli zglaszasz do odbioru
    > tak że zobowiazania
    > woda/scieki/prad/gaz/podatki/smieci/ubezpieczenie
    > wziete razem do zaplaty wyjda taniej/mniej
    > niz to samo placac i mieszkajac bez pozwolenia.

    Zaproponuj coś :-)
    Nie nabijam się, piszę poważnie, bo mnie nie przychodzi nic do głowy co by
    nie uderzało w osoby które rzeczywiście się latami budują. Bo nie chodzi o
    to by podnieść podatki/opłaty wszystkim tylko tym którzy już się faktycznie
    wybudowali i "pilnują" bez odbioru.

    Kiedyś argumentem był meldunek, bo nie można się było zameldować w
    nieodebranym domu, ale już tego przepisu nie ma więc, na dzień dzisiejszy
    jedynym znanym mi powodem by zgłosić dom do odbioru jest kredyt i
    ubezpieczenie.

    Np. w mojej umowie kredytowej jest zapis, że do skończenia budowy spłacam
    tylko odsetki więc kredyt staje się de facto coraz droższy. Ubezpieczenie
    domu w budowie tez jest droższe niż już odebranego. I trzecia kwestia
    program rodzina na swoim - jest tak jakiś czas na budowę i jeśli się go
    przekroczy to traci się dofinansowanie.

    Pozdrawiam
    Ergie