  • Data: 2015-01-26 18:56:14
    Temat: Re: odkurzacz przemyslowy za odkurzacz centralny ?
    Od: albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.03.2012 o 18:56, Adam pisze:

    > Jou meny.
    >
    > Co myslicie o tym pomysle?
    >
    > Jak patrze na allegro to nawet odkurzacze stanleya za 340 pln maja silniki 1600W /
    27kPa i az 70l / sek. Czyli bardzo zblizone do "oryginalnych" centralnych beamow za
    3k pln ktore maja zwykle 28-30kPa i 50l/sek. Przy czym ten przemyslowy stanleya ma o
    3l wiekszy pojemnik na smieci. Ten sam silnik (stanleya) siedzi w odkurzaczu za
    ~2-2,5k pln (rozni sie tylko obudowa, dodatkowym gniazdem i rurami bajerami). Za 800
    pln mozna kupic o podobnych parametrach bardziej firmowe odkurzacze np. makity.
    Jedyna wada jaka zauwazam to ze wylot maja do pomieszczenia, a nie rura na zewnatrz,
    to jednak dla mnie niewiela wada bo odkurzacz bedzie w dolnym garazu na poziomie
    piwnicy. Moze sobie tam dmuchac.

    > Dorobienie "automatyki" zeby wlaczac odkurzacz przyciskiem na rurze to oczywiscie
    blahostka do zrobienia za 20 pln. Rura jaka mnie interesuje z kompletem akcesoriow to
    max 400 pln. Warto wywalac 3k pln na "oryginalnego" beama czy to placimy tu glownie
    za marketing ? :)
    > pozdr.

    Sory za odgrzebanie suchara, ale temat dla mnie aktualny..

    Stoję przed potrzebą zakupu odkurzacza przemysłowego.
    Do jego zadań będzie m.inn. współpraca z bruzdownicą i żyrafą..
    Do obrobienia jedna budowa.

    No i wychodzi że nie ja pierwszy myślę o użyciu go później jako
    odkurzacza centralnego.

    Chwalony w necie odkurzacz przemysłowy Starmix ISC ARD 1425 EWS
    podciśnienie 248mbar, przepływ powietrza 61l/s

    odkurzacze centralne są "nieco" lepsze
    (z jakiegoś tam sklepu odkurzaczy beam):
    przepływ powietrza 58..65l/s
    podciśnienie 320..335mbar

    Czy takie różnice między tymi beam'ami a tym przemysłowym to
    *odczuwalnie* jest dużo?

    Zakładając że za odkurzacz centralny trzeba dać przynajmniej 3.000zł to
    ja wolę zakupić jakiś wypasiony odkurzacz przemysłowy, ale z założeniem
    że będzie on musiał później podołać jako centralny.

    Na wyglądzie oraz wyrzucaniu powietrza na zewnątrz mi nie zależy.

    Poleci ktoś jakiś dobry przemysłowy?

    Czy jest ktoś kto skutecznie podłączył przemysłowy do instalacji
    centralnej? - podzieli się ktoś spostrzeżeniami?