    From: " skryba" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: odległośc żywopłotu od płotu
    Date: Wed, 18 Apr 2012 17:09:44 +0000 (UTC)

    Andrzej <c...@w...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > chciabym posadzic teraz zywop=B3ot z thui albo ligustru. Wybior=EA pewnie
    > ligustr. Mam w=B1ska dzia=B3k=EA i nie chcia=B3bym aby zywop=B3ot zabiera=
    > =B3 mi
    > zbyt duzo miejsca. Stad moje pytanie, w jakiej minimalnej odleg=B3o=B6ci
    > (od planowanego p=B3otu) posadzic =BFywop=B3ot. Gdybym wybra=B3 ligustra to
    > bede go musia=B3 przycinac z 2-3 razy do roku. Chcia=B3bym jak najbli=BFej,
    > tylko co z p=F3=BCniejszym przycinaniem? Du=BFo b=EAdzie mi r=F3s=B3 w szer=
    > z?
> [...]

    Ligustr da się prowadzić na 30 cm szerokości nawet
    przy 2,5 metra wysokości, bo to chwast wśród roślin
    "żywopłotowych". Tyle tylko, że on dla ludzi kłopotliwy.
    Trzeba go strzyc, a owoce ewentualnie tylko dla ptaszorków.
    Tfuje to potrafią mieć nawet 150 cm "fi".
    Zatem będą zabierały dużo miejsca. Albo będzie trzeba
    je kilka razy w roku przycinać. Kłopotliwe.
    Uwielbiają je szkodniki z grupy czerwców.
    Dochodzą koszty oprysków, bo zaniedbanie grozi
    przemieszczaniem się tarczników na śliwy, borówki wysokie,
    jagody kamczackie, jeżyny i winorośle a nawet na grusze.
    Alternatywą jest żywopłot z aronii.
    Szerokość mniejsza niż żywopłotu z tfuji strzyc go
    nie trzeba tak często jak ligustru i pyszne owoce
    na najlepszy sok owocowy na świecie. Takoż dżemy.
    Pozdrawiam pragmatycznie
    skryba