  • Data: 2009-03-24 07:10:43
    Temat: Re: odstraszacze na psy.
    Od: Bbjk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    JBP pisze:

    > Sorry, Adamie, ale trudno mi uwierzyć, że mieszkacie z sasiadem w odległości
    > dziesiątków hektarów pól i setek hektarów lasów od innych ludzi i ich
    > zabudowań. Polska nie jest aż tak ogromnym, ani tak wyludnionym krajem.

    Oczywiście, że tak można. Mieszkamy tuż na skraju lasu o powierzchni 10
    tys ha (park narodowy), jest pełno ptaków i zwierząt, które nie ze wsi
    przychodzą, tylko z lasu.

    > Poza tym - jesli nawet tam są te dziesiątki i setki hektarów, to chyba nie
    > jest to obszar po kataklizmie nuklearnym i jakieś żywe stworzenia tam
    > przebywają. Zające, wiewiórki, itd. A zwłaszcza ptaki.
    > W tej sytuacji nie bardzo rozumiem dlaczego planujesz im "stworzyć warunki
    > do osiedlenia się".

    Zrozumiałam to tak, że przedpisca chce, by leśne ptaki osiedlały się na
    jego terenie. Trzeba pozakładać im budki lęgowe, a zimą dokarmiać -
    będzie ich tam mnóstwo. U nas osiedliły się cztery gatunki sikor,
    kowaliki, paszkoty, kwiczoły, słowiki, dzięcioł pstry, a stale
    przylatują mysikróliki, kosy, sójki... Tutaj koty ze wsi nie docierają,
    natomiast wokół jest pełno innych zwierząt: sarny, dziki, bobry,
    wiewiórki, lisy, borsuki, kuny, zaskrońce. Dziki grzebią pod płotem, a
    lisy (?) robią podkopy pod śmietnik, nie bardzo wiadomo, jak temu
    zapobiegać.
    --
    Basia