  • Data: 2009-07-06 21:21:04
    Temat: Re: ogrzewanie - gaz, prąd?
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dawid" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:h2tkrn$g13$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    Mam się przebierać chodząc po pokojach, po domu?
    Piszesz takie pierdoły i masz ludzi z rodziny nawet na księżycu.
    Ciekawe jak wypadniesz przy zmianach temp. o 20 stopni, nagłych.
    Życzę powodzenia.

    XLa ma rację - a ty wykręcasz kota ogonem. W domu zazwyczaj nie ma tak
    dużych różnic temperatur, w zimniejszych pomieszczeniach ściany byłyby
    mokre - para z gotowania i odechów szłaby do nich i skraplała się na
    ścianach. Pracując w ciepłym pomieszczeniu i wychodząc do zimnych trzeba
    zakładać na siebie jakąś kamizelkę wełnianą lub nawet z polaru - dostępne w
    TAGART - łatwe do zarzucania na ramiona i w razie potrzeby można zasunąć
    zamek. Wtedy tułów jest chroniony przed wyziębieniem.
    Ja natomiast w kuchni, np przy myciu garów, gotowaniu czy pieczeniu
    zdejmuję z siebie nawet koszulę - zbyt gorąco mi jest. W pokoju zimą mam 16
    do 18°C i jest to dla mnie optymalna temperatura. Wyższą odczywałbym jako
    dyskomfort. Czyli różnica temperatur w mieszkaniu może wynosić nawet do 10
    stopni, w domu, zwłaszcza piętrowym nawet więcej. Niedobre jest tylko
    wypuszczanie ciepłego i wilgotnego powietrza na resztę pomieszczeń - po
    pewnym czasie będzie stęchlizna.
    W takim przypadku lepszy byłby wymiennik ciepła - ze spalin do powietrza
    nawiewanego. Takie urządzenia produkował Viessmann do montażu na strychu.