    From: "nacocito" <n...@c...to>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ogrzewanie podlogowe a drewniane podlogi
    Date: Mon, 1 Nov 2010 04:57:12 +0100

    Użytkownik "Igus'" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:iak76i$u9v$1@news.onet.pl...

    > Starty powstaną zawsze. To wymaganie termodynamiki i jak to ktoś mądry
    > powiedział: "... praw fizyki Pan nie zmienisz ..."
    > Inaczej sprawność układu nie może wynosić 100%

    Tylko czy tu straty będą inne jeśli ta podłoga na piętrze będzie pokryta
    jakimiś kaflami zamiast deską? Niby gdzie ta strata ma powstać i gdzie to
    ciepło ma zostać oddane?

    > W tych rurkach woda co w nich przenosi ciepło, traci ciepło na dwa
    > sposoby:
    > - oddaje tak jak chcemy tj w podłogówce podgrzewa nam pomieszczenie
    > - traci w inny sposób, czy to przy transporcie,

    No właśnie w tym "transporcie" to gdzie to ciepło jest oddawane?
    Czy nie jest oddawane czasem w to samo miejsce gdzie pracuje podłogówka a
    wiec ta 'strata' nie jest stratą tylko normalnym dostarczaniem ciepła do
    pomieszczeń?
    Jaka jest różnica w ogrzewaniu pętlą podłogówki a linią zasilającą tę pętlę?

    czy też w inny sposób
    > (np ten grunt pod styropianem)

    Jeśli masz ogrzewanie na stropie to pod nim masz własne pomieszczenia, które
    też ogrzewasz więc gdzie ta strata?