  • Data: 2010-11-01 16:15:36
    Temat: Re: ogrzewanie podlogowe a drewniane podlogi
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-31 21:20, M pisze:

    > W uproszczeniu wygląda to tak:
    > Moc grzejnika podłogowego zależy od temperatury powierzchni i
    > temperatury powietrza oraz wielkości samej powierzchni (ta jest stała).
    > Uzyskanie tej temperatury jest łatwiejsze w przypadku wierzchnich warstw
    > o wysokim współczynniku przewodnictwa (wystarczy wtedy niższa
    > temperatura wody). Natomiast straty ciepła (przekaz ciepła w dół) zależy
    > od temperatury - im wyższa, tym większe straty.
    OK, ja tylko ze swojej strony mogę dodać, że uniknięcie tej wysokiej
    temperatury (lepiej unikać bo drewno się może rozsychać) można
    zwiększając gęstość rurek.

    > Dlatego przy podłogach drewnianych (mniejsze przewodnictwo niż cienki
    > gres lub kamień) należy odpowiednio zwiększyć warstwę izolacji na dole
    > lub liczyć się z większymi stratami. Tyle jakościowo. Ilościowo trzeba
    > to przeliczyć w jakimś programie (który oparty jest na prostym modelu).
    Też OK.

    I rozumiem, że żadnych innych strat już nie będzie ?

    To jeśli mi wolno, teraz moje rozumowanie.
    Zakładam model uproszczony tj tych innych strat w ogóle nie ma (ja mam
    powrót ciepłej wody, rurki powrotu są izolowane, a pomimo wszystko jak
    pompa powrotu działa to woda w zasobniku stygnie szybciej).
    Ile by nie dać styropianu to straty zawsze będą.
    Dajemy dużo styro bo budujemy podłogówkę z drewnianą podłogą.
    Czyli mamy działającą podłogówkę pod drewnianą klepką
    Ta podłogówka zużyje ileś tam gazu na tydzień.
    Jeśli teraz zerwę tę klepkę i położę na tej samej podłodze gres to dla
    mnie oczywiste jest, że w takim samych tygodniu ilość gazu zużytego do
    ogrzania będzie mniejsza.

    Jeśli nie uwzględnimy tych innych strat to choćby z powodu tych strat
    przez styro (btw moja podłogówka ma dylatację do ściany 1cm, a biorąc
    pod uwagę, że ściana przewodzi ciepło na zewnątrz, to tu też strata jest).

    Jeśli Was nie przekonałem to trudno.

    Pozdrawiam
    Igus'