    From: Budyń <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ogrzewanie podłogowe - bezwładność
    Date: Wed, 6 Apr 2011 13:47:00 +0200

    news:4d9c4d7c$0$2442$65785112@news.neostrada.pl...
    > Aha no i ten mój znajomek twierdzi, że kurz lata przy podłogówce.
    > Teoria mówi, że nie powinien.
    > Jak jest u Ciebie?

    twój znajomek sie nasłuchał bzdur i przekazuje je dalej :-) U mnie jest w całosci
    podłogówka, kurzu nie ma (ten pomysł to zaszłosc sprzed kilkudziesiąciu lat gdzie
    mylono u nas podłogówkę z ogrzewaniem nawiewowym z wlotami koło podłogi). Jakis czas
    realizowałem obnizanie temperatury w nocy - wiec da sie. Ale potem dałem sobie z tym
    spokój bo oszczednosci zadnych nie było widac.
    W obecnie budowanym bedzie podłogówka na parterze a na pietrze tylko dlatego nie ze
    strop drewniany nie jest przygotowany ciężar betonu.
    Wiec spkojnie smiało moge podłogówke polecic.

    Jedyna sytuacja gdzie bym tego unikał to stary, nieocieplony budynek - tam jest
    wymagany duże oddawanie mocy wiec podłoga moze byc za ciepła. Normalnie jest ledwo
    ciepła, praktycznie zimna..

    b.